Kupnja madraca: online ili u trgovini? Sitna slova mogla bi odlučiti umjesto vas
U eri u kojoj je moguće naručiti gotovo sve s nekoliko klikova, postavlja se pitanje – vrijedi li to i za madrace? Dok se industrija sve više digitalizira, madraci u kutiji dostavljeni na kućnu adresu postali su uobičajeni prizor. No, je li ta pogodnost doista najbolja opcija?
Prema iskustvima i preporukama stručnjaka, oba pristupa – online i fizička kupnja madraca – imaju svoje prednosti, ali i zamke, osobito kad se u priču uključe uvjeti jamstva i povrata.
– Kod online kupnje izbjegavate pritisak prodavača, gužve i troškove maloprodajnog prostora. Cijene su često povoljnije, a mnogi brendovi nude probno razdoblje spavanja te dodatne pogodnosti poput besplatne dostave, jastuka ili posteljine – objašnjava za Wired Michael Gale, potpredsjednik prodaje američkog brenda Saatva, koji posluje i online i kroz vlastite salone.
No, to ne znači da je sve med i mlijeko. Većina online trgovaca nudi probni period između 90 dana i godinu dana, no gotovo svi uvjetuju da prođe najmanje 30 noći prije mogućnosti povrata – navodno kako bi se tijelo priviknulo na novi madrac. Također, većina dopušta povrat samo jednom, čime se onemogućuje serijsko testiranje različitih modela metodom pokušaja i pogreške.

Jamstva često izgledaju velikodušno, no sitna slova mogu značiti razliku između zamjene i – ništa. Primjerice, ako se memorijska pjena deformira ili šavovi popuste zbog greške u izradi, to bi teoretski trebalo biti pokriveno. Ali praksa traži fotografije, potvrde o vrsti podloge i dokaz da se madrac nije koristio – previše entuzijastično.
S druge strane, fizička kupnja madraca i dalje ima svoju težinu. Kupci često žele osjetiti madrac prije odluke, a neki brendovi i dalje nude testna spavanja u trgovinama. Prednost je i mogućnost pregovora o cijeni te trenutna dostupnost proizvoda.
– U Saatvi nudimo jednake popuste i pogodnosti online i u trgovinama. No, bitno je provjeriti kupujete li u ovlaštenom prodajnom mjestu. Kod trećih strana jamstvo proizvođača često ne vrijedi, a odgovornost za povrat i kvalitetu tada pada isključivo na trgovca – upozorava Gale.
Kao i u svemu, ključ je u detaljima. U uvjetima jamstva, pravilima povrata i reputaciji brenda. Neki trgovci, poput Saatve, nude dodatne popuste određenim skupinama – veteranima, učiteljima, zdravstvenim radnicima – te pakete koji uključuju podnicu, posteljinu i druge dodatke. No sve to vrijedi samo ako kupac zna postaviti prava pitanja i pročita sve što je napisano – osobito ono najmanjim fontom.
Za one koji su spremni pažljivo proučiti uvjete i istražiti tržište, madrac se može kupiti jednako uspješno i online i u trgovini. No za sve ostale, miran san možda ipak počinje – u salonu.