Nezavisne izdavačke kuće izvođačima isplaćuju u prosjeku 77 posto ukupne dobiti, pokazuje novo izvješće organizacije ORCA (Organisation for Record Culture & Arts). Analiza podataka devet labela, među kojima su XL Recordings, Ninja Tune, Secretly Group i Partisan, upućuje na to da nezavisni sektor u prosjeku dijeli više od dvije trećine profita s artistima te i dalje značajno ulaže u razvoj novih izdanja i karijera.
U 2023. godini promatrani su labeli u 569 izvođača uložili 102 milijuna funti, a generirali oko 108 milijuna funti prihoda. Prema izvješću, prosječno ulaganje po izvođaču bilo je iznad 170 tisuća funti, a pokrivalo je produkciju, turneje, marketing i druge aktivnosti vezane uz razvoj karijere. Za svaku uloženu funtu nezavisne kuće ostvarile su oko 0,74 funte profita, od čega je oko 0,59 penija, odnosno 77 posto dobiti, završilo kod samih izvođača.
Izvršni direktor ORCA-e Patrick Clifton naglasio je da nezavisni labeli tradicionalno rade s dugoročnom perspektivom, razvijaju izvođače kroz vrijeme i preuzimaju kreativne rizike kako bi otkrili nove zvukove koji mijenjaju glazbenu industriju. Prema njegovim riječima, izvješće pokazuje da takav pristup može istodobno donijeti opipljive i smisleno raspodijeljene prihode izvođačima, ali i održiv poslovni model koji doprinosi kulturi, ekonomiji i društvu u širem smislu.

Podaci ORCA-e dolaze u trenutku kada brojna istraživanja ukazuju na duboke pukotine u trenutačnom modelu zarade od streaminga. Iako izvješće navodi da streaming čini gotovo 60 posto prihoda za promatrane izvođače, ranija analiza pokazala je da tek oko 0,4 posto glazbenika potencijalno može živjeti isključivo od prihoda sa streaming servisa.
Spotify je u svom izvješću o transparentnosti za 2021. godinu objavio da je samo 52.600 izvođača na toj platformi u toj godini ostvarilo više od 10 tisuća dolara prihoda, što je tek mali dio ukupnog broja umjetnika prisutnih na servisu. U novijoj studiji distribucijske kuće Ditto Music, koja se fokusirala na nezavisne glazbenike u Ujedinjenom Kraljevstvu, čak 84 posto ispitanih izjavilo je da si ne može priuštiti odlazak na turneju 2025. godine.
Na tom se raskoraku jasno vidi paradoks suvremene glazbene industrije: dok streaming pogoni većinu prihoda, samo mali broj najuspješnijih izvođača uspijeva doći do iznosa dovoljnog za život, a nezavisni artisti se sve teže nose s rastućim troškovima turneja i produkcije. U tom iz perspektive složenom kontekstu, rezultati ORCA-ina izvješća pokazuju da nezavisni labeli, unatoč ograničenim resursima u odnosu na velike korporacije, u praksi završavaju s pravednijom raspodjelom profita prema izvođačima.



