Facebook ima rigorozna pravila po pitanju općeg ćudoređa pa botovi i Metini djelatnici metu sve što nije u skladu sa standardima njihove zajednice koja broji preko dvije milijarde ljudi. I mada su njihova pravila u teoriji logična i OK, u praksi sve to često izgleda kao sprdačina, i to ne samo zato što botovi ne razumiju kontekst nego i zato jer Meta ima svoje razloge zašto se prave ludi.
Ta sprdačina smiješna je dok ne utječe na sadržaj njihovih korisnika i ne šteti vlasnicima stranica, a to se nažalost sve češće događa. Posebno u izdavaštvu kojem Meta nije sklona već neko vrijeme, što su na svojoj koži osjetili i gotovo svi hrvatski mediji kojima i dalje najviše klikanja na sadržaj dolazi upravo s Facebooka.
A Facebook objave gasi, pali, skida, ubija im reach.
Razlozi zašto su im je označen sadržaj i srezan doseg različiti su, od toga da je vijest koja je prenesena s Hine označena kao ‘poticanje terorizma i terorističkih organizacija’ do toga da je sadržaj koji prenosi odluku ustavnog suda oko kandidature Zorana Milanovića ‘nasilan i uznemirujući’.
Kao uostalom i vremenska prognoza koja, doduše, ovih dana zna biti nasilna i uznemirujuća.
Neki mediji, poput Novog lista i 24 sata javno su otvorili tu temu kojom se bavi i Hrvatska udruga digitalnih izdavača, ali nije previše pomoglo jer facebook i dalje na dnevnoj bazi šalje obavijesti o kršenju Standarda zajednice, ponekad ne dopušta ni žalbu na njih, a prijete i gašenjem stranica ukoliko se kršenja nastave.
Što nasilniji video, to bolje za Metu, ali samo kad oni kažu da je OK
Istovremeno, Facebook promovira najgori populizam i svojim sadržajem polako postaje odvratna sapunica prepuna loše golotinje, priglupih postova i reklama koje često uopće nisu realne niti vjerodostojne, štoviše, prevarantske su, ali Standarde zajednice to ne tišti puno jer euri i dolari kapaju.
Stručnjaci i analitičari procjenjuju da je danas ukupna vrijednost Facebook Marketplacea između 90 i 108 milijardi dolara, a da će do 2030. godine rasti oko 8 posto godišnje.