European Accommodation Barometer 2025. Hotelijeri u Hrvatskoj na valu optimizma

Prema najnovijem European Accommodation Barometer 2025 izvještaju, koji su zajednički izradili Booking.com i Statista, hrvatski hotelijeri ulaze u 2025. godinu s porastom optimizma, pozicionirajući se među vodećima u Europi po pozitivnim očekivanjima. Ovaj izvještaj, peto izdanje Barometra, temelji se na istraživanju provedenom među 1.160 direktora i menadžera u europskom sektoru smještaja. Posebno je značajno što je Hrvatska ove godine prvi put uključena kao samostalna zemlja u analizu.

Prevladava optimizam unatoč izazovima

Općenito, europski sektor putničkog smještaja ostaje stabilan, raste i optimističan je u pogledu budućnosti, unatoč geopolitičkim trenjima i ekonomskoj neizvjesnosti. Gotovo dvije trećine (63%) hotelijera diljem Europe očekuje daljnje poboljšanje u nadolazećoj sezoni, što je gotovo jednako prošlogodišnjem rekordu i znatno iznad najniže točke iz 2022. godine (38%).

Statista

Hrvatska se ističe izrazitim povjerenjem. Poslovni rezultati u posljednje vrijeme su snažni, a većina ispitanika pozitivno ocjenjuje trenutačnu ekonomsku situaciju. Tri od četiri hrvatska hotelijera očekuju daljnje poboljšanje, što predstavlja jednu od najviših razina optimizma u Europi. Za usporedbu, 73% francuskih hotelijera očekuje pozitivnu budućnost, dok je taj postotak za Italiju 84%, za Španjolsku 70% i za Portugal 84%.

Ključni pokazatelji i izazovi

Ekonomski sentiment: U Hrvatskoj, 53% ispitanika ocijenilo je prošli razvoj poslovanja kao “vrlo dobar” ili “dobar”, 64% sadašnje stanje kao “vrlo dobro” ili “dobro”, a impresivnih 73% ima “vrlo pozitivna” očekivanja za budućnost. Prosjek EU-a za buduća očekivanja je 63%.

Statista

Zapošljavanje i osoblje: Iako europski hotelijeri prijavljuju stabilne planove zapošljavanja, borba za pronalazak i zadržavanje kvalificiranih radnika i dalje postoji. U Hrvatskoj, izazovi zapošljavanja opstaju, a mnogi se okreću stranim radnicima unatoč birokratskim i jezičnim barijerama. Visoka očekivanja plaća i neprikladno radno vrijeme glavni su izazovi, posebno za veće objekte.

Edukacija i usavršavanje: Obuka osoblja jasan je prioritet za hrvatske hotelijere. Općenito, većina europskih smještajnih objekata (65%) planira zadržati trenutačnu razinu ulaganja u razvoj vještina. Hotelski lanci ulažu više u strukturirano usavršavanje u usporedbi s neovisnim objektima.

Statista

Usvajanje tehnologije: AI se široko smatra korisnim alatom u Hrvatskoj, posebno u marketingu i korisničkoj službi. Međutim, visoki troškovi implementacije (61%) i složenost integracije s postojećim sustavima (58%) i dalje su glavne prepreke usvajanju digitalnih tehnologija i AI-ja diljem Europe.

Segmentacija tržišta

Izvještaj također naglašava da hotelski lanci i veći objekti zadržavaju prednost u svim mjerama sentimenta u odnosu na neovisne i alternativne smještajne objekte. Ljestvica nudi jasne prednosti, vidljive u lakšem pristupu financiranju, proaktivnijim strategijama ulaganja i širem usvajanju digitalnih alata poput AI-ja.

Klikni na sliku za cijeli dokument European Accommodation Barometer 2025

Unatoč razlikama između vrsta smještaja, namjere ulaganja su jedno područje gdje se sva tri tipa smještaja podudaraju, pri čemu većina ispitanika planira uložiti barem onoliko koliko su uložili u prethodnih šest mjeseci.

Ovaj izvještaj Booking.com-a i Statiste pruža dragocjene uvide u stanje europske, pa tako i hrvatske, hotelske industrije, naglašavajući otpornost, optimizam i spremnost na daljnji rast u nadolazećoj sezoni.