14.7 C
Šibenik
Subota, 19 travnja, 2025
spot_img

Elon Musk s Teslom poput razarača ruši mit da ne postoji loša reklama

Objavljeno

spot_img

Karizmatičan i progresivan buntovnik, tako je nekoć izgledao Elon Musk i to je savršeno odgovaralo duhu Tesle. Međutim, Musk se promijenio, što sada ostavlja posljedice na imidž tvrtke čiji je marketing gradio oko samog sebe, piše na stranicama Netokracije Branko Kranjčević.

U svijetu marketinga postoji mnogo mitova, ali jedan od najtvrdokornijih je onaj da “ne postoji loša reklama“. Na prvi pogled, čini se kao da je to točno i da su mnogi brendovi profitirali od skandala, kontroverzi ili neočekivane pažnje.

Jedan od razloga za takvo vjerovanje je zasigurno i to što brendovi ipak nisu tako krhka bića kao što mnogi brend stručnjaci drže. Prije svega, ljudi ne razmišljaju svakodnevno o brendovima što god mi kao konzumenti ili kao stručnjaci za brendove i marketing mislili, a i brendovi sami ne zauzimaju neko posebno važno mjesto u velikoj većini svakodnevice kupaca.

Ilustracija: Midjourney

Međutim, kada je u pitanju brend čija svrha postojanja je zapravo disrupcija nekih klasičnih normi, poput svijeta vozila, stvari se nešto mijenjaju. Posebno ako ste Tesla i ovisite o reputaciji svog osnivača koji godinama tvrdi kako “mrzi oglašavanje” i kako je “oglašavanje nepotrebno ako imate dobar proizvod.”

Brend koji to nikada zapravo nije bio

Tesla je godinama gradila svoju reputaciju na viziji budućnosti – električnim automobilima koji nisu samo ekološki prihvatljivi, već su i tehnološki superiorni. No, umjesto da izgradi vlastiti brend kroz prepoznatljiv vizualni identitet (što je dijelom i učinjeno), komunikacijske strategije i dosljedne marketinške poruke, Tesla se uvelike oslonila na jednog čovjeka – svog ekscentričnog i karizmatičnog osnivača Elona Muska.

On je u očima javnosti dugo vremena bio sinonim za Teslu. On nije bio samo izvršni direktor – bio je hodajuća reklama, PR mašina, ultimativni influencer. Njegov osebujan način komuniciranja na Twitteru (sada X), sukobi s regulatorima, javne svađe s novinarima i nesvakidašnji humor učinili su ga jednom od najpoznatijih poslovnih ličnosti našeg doba. A Tesla? Tesla je bila „automobilski Apple” – ne samo zbog dizajna i inovacija, nego i zbog kultnog statusa koji je stvorila među svojim kupcima.

Ilustracija: Midjourney

Ali tu je i ključna razlika: Apple nikada nije postao „Steve Jobs Inc.“, dok je Tesla postala „Elon Musk Motors“.

U posljednjih nekoliko godina, prenosimo s Netokracije, Muskova politička i društvena stajališta drastično su se promijenila. Tehnološkog genijalca koji se borio protiv establišmenta, sve se više povezuje s konzervativnim i desničarskim krugovima. Njegova nedavna suradnja s Donaldom Trumpom i podrška republikanskoj agendi udaljila je brojne kupce koji su nekada smatrali Teslu simbolom progresivnosti.

Problem je što Teslini kupci nisu tipični glasači Donalda Trumpa. Električni automobili i Trumpovo vikanje „Drill, baby, drill” (parola za forsiranje naftnih bušotina) jednostavno ne idu ruku pod ruku. Za razliku od Applea, koji može nastaviti prodavati iPhone neovisno o političkim turbulencijama, Tesla sada riskira gubitak cijelog segmenta kupaca jer je brend previše vezan uz Muskov osobni imidž.

Ilustracija: Midjourney

Rezultat? Dionice Tesle su u padu, a tržišni udio opada jer sve više kupaca traži alternative. Brendovi kao što su BYD ili pak tradicionalni proizvođači automobila koji su ušli u EV segment sve više nagrizaju Teslinu još uvijek dominantnu poziciju. U međuvremenu, Musk na društvenim mrežama ratuje sa svima – od vlastitih dioničara do korisnika koji kritiziraju njegove odluke.

Cijeli članak pročitajte na izvoru informacije.

 

VIJESTI 24 / 7

Voditelj programa Tunela Ante Dugopoljac na okruglom stolu o Mandalini u Azimutu

O potencijalu Tunela kao javnog prostora u kojem je klupska scena samo dio sadašnjih...

Aspirin Dan karijera: Top event na kojem je studente savjetovala poduzetnička krema

Jubilarno 10. izdanje Dana karijera, održano ove srijede i četvrtka u prostorima Veleučilištu Aspira...

INTERVJU Dina Summer: ‘Na albumu ‘Girls Gang’ sve nam se posložilo’

Dina Summer berlinski je band nastao kao plod suradnje DJ i producentskog kolektiva Local...

Scena na aparatima. Do 2030. zatvaranje prijeti svakom drugom londonskom klubu

Nastavi li se i dalje pogoršavati situacija u kojoj su noćni klubovi, London bi...
spot_img

Aspirin Dan karijera: Top event na kojem je studente savjetovala poduzetnička krema

Jubilarno 10. izdanje Dana karijera, održano ove srijede i četvrtka u prostorima Veleučilištu Aspira...

Umjetna inteligencija oživjela davne slike Gabi, Arsena, Miše, Vice, Fausta Vrančića…

Zahvaljujući sveprisutnoj umjetnoj inteligenciji danas je barem na koju sekundu moguće oživjeti stare uspomene...

Šibenski plesni festival poziva mlade plesače na ovoljetno izdanje

Šibenik Dance Festival poziva mlade plesače, koji žele sudjelovati, da se prijave na ovogodišnje...