Nizu najava uzbudljivih gostovanja u Hrvatskoj sljedeće godine dodana je i ona o koncertu Davida Byrnea u pulskoj Areni 28. lipnja. Glazbena ikona i suosnivač grupe Talking Heads, poznat je po svojoj ekscentričnosti i nekonvencionalnim pop strukturama. Iako ga se najčešće pamti po bijelom odijelu iz filma Stop Making Sense, ispod površine se krije složeni umjetnik, tekstopisac i inovator s manje poznatim karijernim potezima.
Prije nego što je postao frontmen Talking Heads, Byrne je studirao na Rhode Island School of Design (RISD). Tamo je upoznao Tinu Weymouth i Chrisa Frantza, s kojima je osnovao bend. Njegov prvi pravi bend u Baltimoreu nosio je nadrealistično ime The Artistics (ili The Artist Talk, ovisno o izvoru), što nagovještava njegovu trajnu fascinaciju preplitanjem umjetnosti i glazbe.
Byrne je rano prepoznao važnost globalne glazbene scene. Godine 1990. osnovao je diskografsku kuću Luaka Bop, s primarnim ciljem predstavljanja world music umjetnika izvan zapadnog tržišta. Izdavačka kuća, koju je vodio godinama, objavila je utjecajne kompilacije brazilske, kubanske, afričke i indijske glazbe, čime je Byrne znatno doprinio popularizaciji world music žanrova.
Iako je Talking Heads bio new wave bend, Byrneova fascinacija Latinskom Amerikom i afričkim ritmovima bila je ključna u kasnijim albumima benda i njegovoj solo karijeri. Ta se fascinacija proširila i na filmsku glazbu, pri čemu je njegova suradnja s kompozitorom Ryuichi Sakamotom na soundtracku za film The Last Emperor (Posljednji kineski car) iz 1987. osvojila Oscara. Sve to predstavlja značajno odstupanje od njegovog art-punk pop nasljeđa.
Byrneova kreativnost nadilazi glazbu. Napisao je knjigu Bicycle Diaries i često je davao intervjue vozeći bicikl po gradovima diljem svijeta, promičući urbanu mobilnost. Njegov najambiciozniji projekt, izvan glazbe, bila je instalacija Playing the Building, gdje je električki povezao dijelove zgrade (cijevi, grede, stupove) s orguljama, pretvarajući cijelu arhitektonsku strukturu u glazbeni instrument.
Nakon razlaza Talking Headsa, Byrne je svjesno nastavio istraživati glazbu na eksperimentalan način. Umjesto da slijedi klasičnu pop formu, posvetio se projektima poput suradnje s Fatboy Slimom na rock operi Here Lies Love (o životu Imelde Marcos) i izdavanju glazbe temeljene na algoritmima i generativnim loopovima, što pokazuje da David Byrne ostaje arhitekt zvuka koji nikada nije pristao na poznatu i sigurnu rutinu.
Ulaznice su dostupne na poveznici.



