Clint Eastwood umalo izgubio najvažniju ulogu karijere jer je bio preskup

Iako danas slovi za živuću legendu, Clint Eastwood zamalo je ostao bez uloge koja je obilježila njegovu karijeru. Glumac koji je postao ikona zahvaljujući nepopustljivoj pojavi i škrtoj rečenici, proslavio se u trilogiji Sergia Leonea o dolarima – no upravo ga je Leone u početku gotovo odbacio zbog cijene.

Eastwood je krajem 1950-ih i početkom 1960-ih ušao u svijet televizije serijom ‘Rawhide’, gdje je gradio imidž tihog, ali odlučnog odmetnika. No pravi proboj dogodio se s filmom ‘Šaka dolara’ (1964.), gdje se pojavio kao ‘Čovjek bez imena’ – uloga koja će definirati cijelu trilogiju i žanr špageti vesterna.

Zanimljivo, glumac isprva nije bio oduševljen idejom da snima u Europi. Kako se prisjetio u BBC-jevom dokumentarcu, njegov agent mu je predložio putovanje u Španjolsku kako bi sudjelovao u talijansko-njemačko-španjolskoj koprodukciji remakea japanskog filma ‘Yojimbo’. Eastwood je na to reagirao s rezervom – ‘Ne baš’ – no na kraju je pristao, vjerojatno ni ne sluteći koliko će mu ta odluka promijeniti život.

Redatelj Sergio Leone nije skrivao da mu Eastwood nije bio prvi izbor.

– Stvarno sam želio Jamesa Coburna, ali bio je preskup – rekao je Leone.

Talijanska kinematografija je bila vrlo siromašna, kazao je.

– Clinta smo dobili za 15.000 dolara, Coburn je tražio 25.000.

Iako ga u ‘Rawhideu’ nije impresionirao kao glumac, Leone je u Eastwoodu prepoznao nešto drugo: način na koji se kretao, kako je rekao – poput mačke. Upravo ta fizička suzdržanost i hladnoća postale su ključne za stvaranje mita o ‘Čovjeku bez imena’.

Eastwood se prisjetio i neobičnog scenarija, napisanog od strane Talijana na vrlo nespretnom engleskom jeziku – mješavini zapadnjačkog slenga i doslovnog prijevoda. Ipak, upravo je taj europski pristup žanru koji je u to vrijeme stagnirao, bio ono što ga je privuklo.

– Osjećao sam da bi europski pogled mogao zapadnjačkom filmu dati novi okus – rekao je Eastwood.

S budžetom od tek 200.000 dolara, ‘A Fistful of Dollars’ postigao je ogroman uspjeh, zaradivši gotovo 20 milijuna dolara, a američka publika film je vidjela tek 1967. godine. Film je zacementirao Eastwoodov status zvijezde, a trilogija se nastavila s ‘Za dolar više’ i završila klasikom ‘Dobar, loš, zao’.

Da je Leone imao veći budžet, možda bismo u najpoznatijem vesternu svih vremena gledali Jamesa Coburna, a ne Clinta Eastwooda. No povijest se, kako znamo, piše drugačije – i ponekad je 10.000 dolara dovoljno da sve ode u legendu, piše Far Out Magazine.