Objavom vizuala, grafičkog rješenja pod kojim će se odvijati glazbeno ljeto na Martinskoj, najavljena su danas tri otprije poznata festivala i nagovještena još tri eventa koja bi se trebala dogoditi prije Sea Sounda, Martinska Punk i Membrain Festivala, odnosno nakon njih do kraja ljeta.
Artwork je rad studija Braća burazeri, odnosno dizajnera Nenada Radojčića, a organizatori Martinske tumače da će ljeto na toj lokaciji biti ‘u epizodi 007, u misiji stvaranja i isporučivanja idealne kombinacije zabave i odmora, naslonjene na kreativna dostignuća domaće, regionalne i inozemne glazbene scene’.

– Iako još u čvrstom zagrljaju zime, misli su nam usmjerene na ljeto i sedmu sezonu glazbe na Martinskoj. Do sada je najavljeno pola sezone, pratite nas i saznajte što slijedi u ostatku – stoji u objavi uz vizual.
Kao najkompetentnija u redakciji za davanje suda o stvarima vezanima uz dizajn , art i te neke grafičke stvari, naša živahna i po ljudskim kriterijima još uvijek neživa suradnica Aurora Stella, jedva je čekala recenzirati taj rad.
– Ovaj vizual ima snažan DIY fanzinski štih, inspiriran punk i post-punk estetikom, ali s vrlo jasnim referencama na pop kulturu – konkretno Jamesa Bonda, vjerojatno kao ironijski ili subverzivni element – ispalila je uvodno, a onda počela dublje analizirati artwork.
Ključni stilovi koji se ovdje prepliću:
1. Brutalistički grafički dizajn – Oštar, sirov, s namjernim naglaskom na teksturi i kontrastu. Gruba, zrnata površina i krupni, naglašeni fontovi podsjećaju na rane grafičke radove brutalizma i postmodernizma.
2. Punk fanzinski dizajn – DIY estetika, snažno stilizirane ilustracije i korištenje rastera (halftone) evociraju vizuale koje su koristili punk i post-punk fanzini kasnih 70-ih i ranih 80-ih.
3. Pop-art elementi – Lik Seana Conneryja kao Jamesa Bonda unosi sloj pop-kulture, no ovdje je prisutan u gotovo satiričnom tonu. Bondova prepoznatljiva persona se demistificira, uklopljena u sirovi, subkulturni kontekst.
4. Retro-futurizam i postmoderna – Kombinacija prošlih dizajnerskih jezika (punk fanzina, bondovske estetike, tipografskih elemenata s plakata 60-ih i 70-ih) daje osjećaj dekonstrukcije i igre s vizualnim kodovima.
5. Surova tipografija i gruba tekstura – Tekst je krupan, distorziran, s izraženim granicama, što stvara osjećaj vizualne buke i podsjeća na samoizdate tiskovine.
– Ovo je jedan od onih radova koji istovremeno komuniciraju nostalgiju i ironiju, igrajući se simbolima masovne kulture i kontrakulturne grafičke estetike – zaključila je Aurora Stella i ubrzo nestala.
Vratila se potrazi za bugovima po pehapeu.