Nova studija Willa Pagea, bivšeg glavnog ekonomista Spotifyja i PRS for Music, otkriva snažan rast globalne vrijednosti glazbenog autorskog prava koja je sad veća od prihoda filmske industrije.
Studija, objavljena na Pageovoj službenoj stranici, definira vrijednost autorskog prava kao ukupne prihode od snimljene glazbe, izdavaštva te kolektivnih organizacija za upravljanje pravima (CMO). Ove organizacije prikupljaju naknade za izvođačka i mehanička prava u ime nositelja prava.
Prihodi od autorskog prava ključni su za glazbenu industriju, posebice za diskografske kuće, izvođače i izdavače. – U glazbi je [vrijednost autorskog prava] najveći broj koji postoji – izjavio je Page, koji svake godine objavljuje podatke o tržištu.
Prema izvješću, u 2023. ukupni prihodi od globalnog glazbenog autorskog prava porasli su za 11% i dosegli 45,5 milijardi dolara – znatno više od 41 milijarde u 2022. te 36,2 milijarde godinu prije. Za usporedbu, prihodi globalnih kino blagajni iznosili su 33,2 milijarde dolara u 2023., što, prema Pageu, dokazuje da je glazbeno tržište nadmašilo filmsku industriju.
Od ukupnih 45,5 milijardi dolara, 63% prihoda pripalo je izvođačima i diskografskim kućama, dok je ostatak otišao tekstopiscima, izdavačima i njihovim kolektivnim organizacijama. Detaljnije, prihodi od snimljene glazbe činili su 28,5 milijardi dolara, 12,9 milijardi dolara prikupljeno je putem CMO-a, dok je izravni prihod izdavača iznosio 4,2 milijarde dolara.