U svijetu mode malo je imena koja izazivaju toliko poštovanja, strahopoštovanja i simbolike kao što je ime Anne Wintour. Od 1988. godine do danas, ta je britansko-američka urednica bila neupitna suverena američkog Voguea, modnog časopisa koji je pod njezinim vodstvom postao globalni orijentir stila, utjecaja i moći. No nakon gotovo četiri desetljeća, Anna Wintour povlači se s pozicije glavne urednice američkog Voguea.
Vijest o promjeni dolazi kao dio šire strateške reorganizacije unutar izdavačke kuće Condé Nast, a objavljena je istovremeno s najavom da će uskoro biti imenovana nova osoba na poziciju ‘Head of Editorial Content’ za američku ediciju Voguea – poziciju koja će objediniti svakodnevne uredničke dužnosti koje je dosad obnašala Wintour.
Ipak, riječ je tek o dijelu prelaska, nikako o odlasku.
Anna ostaje ključna figura u Condé Nastu
Wintour, koja nosi titulu *Dame Commander of the Order of the British Empire*, zadržava svoju ulogu *globalne urednice Voguea* (Global Editorial Director) te ostaje *Chief Content Officer* za cijeli Condé Nast – što znači da i dalje ima izravan utjecaj na uređivačku strategiju svih najvažnijih publikacija unutar kuće, uključujući *Vanity Fair*, *GQ*, *Glamour*, *The New Yorker*, *Wired*, *Architectural Digest* i druge.

Ona više ne vodi američki Vogue svakodnevno, ali i dalje nadgleda globalnu liniju i ton brenda, kao i ključne projekte poput Met Gale, gdje je njezin status kulturne ikone učvršćen ne samo u modnim već i u društvenim i političkim krugovima.
Zašto sada?
Iako Anna Wintour ima 74 godine, njezin odlazak s pozicije glavne urednice ne dolazi zbog umirovljenja, nego zbog širenja odgovornosti i strateškog restrukturiranja. Model upravljanja koji Condé Nast sada uvodi odražava potrebe za lokalnom fleksibilnošću i globalnom dosljednošću – što znači da će nove uredničke figure imati veću autonomiju unutar svojih tržišta, dok će Wintour kao CCO paziti da sadržaj zadrži usklađenost s globalnim brendom.
Zanimljivo je da je već godinama Wintour preuzimala sve više funkcija unutar kuće, a još od 2020. de facto je bila glavna osoba za sadržaj čitavog Condé Nasta. Ovaj potez sada službeno razdvaja operativno vođenje američkog *Voguea* od strateške kontrole svih izdanja.
Nasljeđe bez presedana
Kad je 1988. došla na čelo američkog Voguea, Wintour je uvela potpuno novi pristup – od naslovnica koje su kombinirale visoku modu i masovnu kulturu, do miješanja modnog elitizma s društvenim angažmanom. Njezina prva naslovnica s 19-godišnjom izraelskom manekenkom Michaela Bercu u trapericama i Lacroix jakni signalizirala je dolazak novog razdoblja. Od tada, oblikovala je ne samo modnu industriju, već i način na koji percipiramo estetiku, moć i ženstvenost.
Pod njezinim vodstvom, Vogue je postao više od časopisa – postao je institucija. Njezina sposobnost da prepozna talente, da diktira trendove, da povezuje modu s politikom, filantropijom i digitalnom kulturom, učinila ju je jednom od najutjecajnijih figura u medijskom svijetu.

No Wintour nije bila bez kontroverzi. Često optuživana za elitizam, strogi urednički režim i navodnu nedovoljnu otvorenost prema raznolikosti, Wintour se posljednjih godina suočavala s valom internih i eksternih kritika. U više navrata javno se ispričavala i obećala promjene – no njezin autoritet nikada nije ozbiljno poljuljan.
Što slijedi?
Oči modne industrije sada su uprte u osobu koja će naslijediti njezinu operativnu ulogu u američkom *Vogueu*. Iako ime još nije poznato, očekuje se da će novi „Head of Editorial Content“ donijeti svježinu i moderniji pogled na uređivanje magazina, posebno u kontekstu digitalne transformacije koja mijenja način na koji publika konzumira sadržaj.
No jasno je – nitko zapravo ne može naslijediti Annu Wintour. Može se preuzeti funkcija, ali ne i simbol. Ona ostaje figura moći i kulturni arbitar, i u sljedećem poglavlju kao nadglednica, strateginja i čuvarica brendova koji oblikuju globalnu medijsku scenu.
Zauvijek u crnim naočalama
U eri u kojoj medijske kuće mijenjaju strukture, a moć prelazi u ruke influencera i algoritama, Anna Wintour ostaje konstanta. Ne samo kao lice s neizostavnim sunčanim naočalama u prvom redu modnih revija, već i kao žena koja je znala prepoznati što dolazi – i kako ga oblikovati.
Ako je itko bio utjelovljenje pojma ‘modna urednica’ – onda je to bila ona.