Kada se 1998. godine pojavio album Moon Safari francuskog dua Air, postao je gotovo neizbježan soundtrack kasnih noći i maglovitih zora. Njegova ljepota, utkana u profinjeni retro-futurizam, izazvala je poplavu “chill-out” glazbe, no nitko se nije uspio približiti ljepoti i chic stilu pariškog dvojca Nicolasa Godina i Jean-Benoîta Dunckela. Taj je album, kako navodi tportal.hr, u vremenu kad je popularna glazba tražila novi smjer – između iscijeđenog britpopa i bujanja nu metala – ponudio nešto drugačije, kanonski spoj popa i elektronike s romantičnom dozom francuskog šarma.
Danas, četvrt stoljeća kasnije, Air ponovno zaranja u taj kultni album s turnejom Air Plays Moon Safari, obećavajući više od puke nostalgije. Kritičari, poput onih iz The Guardiana, oduševljeni su izvedbom, ističući da je duo, koji je ranije znao imati poteškoća s prenošenjem svojih aranžmana na pozornicu, sada “svjetlosnim godinama ispred”, potpomognut tehnologijom nezamislivom 1998. To je prava audiovizualna ekstravagancija, jednako spektakularna kao bilo koji arena show, a pritom nudi putovanje koje nadilazi puko preslušavanje.

Nicolas Godin (gitare) i Jean-Benoît Dunckel (sintesajzeri), s bubnjarom Louisom Delormem, nastupaju unutar duguljaste kutije obložene video ekranima i svjetlima. Odjeveni u bijelo, evociraju dojam “kućnog benda za interstelarni salon u Odiseji u svemiru 2001“. Zidovi pozornice se mijenjaju, od blještavila komore vulkana do slika iz 80-ih video-arkada, pa do putovanja kroz tunel zvijezda.
Pjesme prožete utjecajima Sergea Gainsbourga i Kraftwerka, te pionira elektronike poput Jean-Jacquesa Perreya, dobivaju “otkačenu brzinu Hawkwinda i imperijalnu veličanstvenost Pink Floyda”. Nije ni čudo što je Air nastavio dodavati datume turneji, a njima je prošlog ljeta dodao i Šibenik.

Impresivan glazbeno-vizualni show priredili su i na Tvrđavi sv. Mihovila koja je bila ispunjena do posljednjeg mjesta. Prisutni kažu kako je njihova perfektna izvedba bila unikatan doživljaj koji će se pamtiti još dugo. Šibenik je na karti njihove turneje zacrtan kao najelitnija lokacija sa svega oko tisuću mjesta i vjerojatno najskupljom ulaznicom.
Oživljavanje starih albuma u slučaju Aira dobiva drugačiji smisao. Nije bila riječ o pukom evociranju prošlosti radi kapitalizacije slave. Kako navodi glazba.hr, Air nije pristupio ideji integralnog izvođenja Moon Safarija s namjerom da samo zamrzne to najuspješnije doba karijere. Umjesto toga, donijeli su izvedbu koja je potvrdila njihovu konzistentnost i ljubav prema glazbi.
Instrumenti na sceni u Šibeniku podsjetili su na brojne glazbene utjecaje dua i njihovu sklonost modularnim sintesajzerima. Godin, Dunckel i bubnjar Louis Delorme bez prekidanja su izveli album u originalnom redoslijedu. Godin je iz svog setupa izvlačio raznolike zvukove – od elektroničkih do gudačkih, flautističkih i klasičnih klavirskih dionica, dok se Dunckel, uz prepoznatljivu bas-gitaru, posvetio klavijaturama i električnoj gitari, potvrđujući da putem nisu izgubili ni ljubav prema vocoderu”
Široki osmjesi publike potvrdili su da je riječ o vrhunskom koncertu. Nakon cjelovitog izvođenja Moon Safarija, Air je publiku počastio i lepezom najpoznatijih pjesama s drugih albuma, poput Venus, Cherry Blossom Girl i Alone in Kyoto (pjesme koje su obogatile i filmske soundtracke Sofije Coppole).

Na Tvrđavi sv. Mihovila, unatoč cijeni ulaznice koja je izazvala rasprave u hrvatskom kontekstu, publika je dobila iznimnu vrijednost. Air je, prema napisima, pružio svemirsku eksploziju pod zvjezdanim nebom šibenskog kanala, potvrđujući da su matematičar i arhitekt iz Versaillesa stvorili “vintage patinu izvanvremenskog remek-djela”, koje će i dalje pronalaziti nove putnike.
Prva prilika u ovim krajevima već je sljedećeg ponedjeljka, prve večeri INmusic Festivala u Zagrebu. Sudeći po dosadašnjim reakcijama, ovakav nastup se ne propušta.



