We Move Music Croatia u 2025. godini potvrdio je svoju ulogu jedne od ključnih infrastrukturnih točaka hrvatske glazbene scene, s fokusom na međunarodnu vidljivost, mobilnost izvođača i profesionalizaciju sektora. Kroz niz programa, festivala i suradnji, Ured za izvoz glazbe Hrvatska iza sebe ima godinu koja se po opsegu i dosegu teško može nazvati ičim drugim …
We Move Music Croatia 2025: Godina u kojoj su poticali domaću scenu i gurali glazbu izvan granica

We Move Music Croatia u 2025. godini potvrdio je svoju ulogu jedne od ključnih infrastrukturnih točaka hrvatske glazbene scene, s fokusom na međunarodnu vidljivost, mobilnost izvođača i profesionalizaciju sektora. Kroz niz programa, festivala i suradnji, Ured za izvoz glazbe Hrvatska iza sebe ima godinu koja se po opsegu i dosegu teško može nazvati ičim drugim osim izrazito uspješnom.
Jedan od najvidljivijih stupova djelovanja bio je SHIP – Showcase Festival & Music Conference, čije je treće izdanje od 11. do 14. rujna 2025. ponovno pretvorilo Šibenik u središte europske i svjetske glazbene industrije. U četiri dana festivala nastupilo je 49 izvođača iz 25 zemalja, sudjelovalo je 114 govornika iz 33 zemlje, dok je u grad stiglo više od 650 glazbenih profesionalaca iz ukupno 54 zemlje svijeta. SHIP je time dodatno učvrstio svoju poziciju jednog od najrelevantnijih regionalnih showcase festivala, ali i potvrdio Šibenik kao važno mjesto suvremene glazbe, susreta i razmjene ideja. Organizatori su već najavili četvrto izdanje festivala, koje će se održati od 10. do 13. rujna 2026., uz otvorene prijave za izvođače do 16. veljače 2026.

Međunarodni ugled SHIP-a nastavili su potvrđivati i mediji poput Rolling Stone UK, Clash, IQ i The Line of Best Fit, koji su u svojim izvještajima isticali autentičnu atmosferu festivala, kvalitetnu organizaciju i jedinstvenu lokaciju, pri čemu se Šibenik sve češće opisuje kao novo glazbeno središte Mediterana. Uz koncertni program, važan dio SHIP-a činile su i radionice te okrugli stolovi održani na Tvrđavi sv. Ivana, u suradnji s relevantnim europskim institucijama poput European Music Councila i inicijative Europe in Synch, s temama koje su obuhvatile glazbu u filmu i oglašavanju, zelene prakse u glazbenoj industriji te međunarodnu suradnju.
Tijekom cijele godine We Move Music Croatia bio je prisutan na čak 11 međunarodnih showcase festivala i konferencija, gdje su delegati aktivno predstavljali hrvatsku glazbenu scenu, sudjelovali u panelima i radnim skupinama te gradili nove profesionalne veze. Među festivalima na kojima je ostvarena prisutnost nalaze se Eurosonic Noorderslag u Groningenu, MENT u Ljubljani, c/o pop u Kölnu, Babel Music XP u Marseilleu, Music Week Poland u Varšavi, Reeperbahn u Hamburgu, So Alive u Sofiji, Iceland Airways u Reykjavíku i PIN Music Conference u Skoplju. Posebno se ističe povratak Hrvatske na dva iznimno važna međunarodna događanja nakon dulje odsutnosti – jazzahead! u Bremenu i WOMEX u Tampereu. Na oba festivala Hrvatska je nastupila s vidljivom i organiziranom delegacijom, uključujući nacionalne štandove, čime je znatno povećana prepoznatljivost hrvatske jazz i world music scene te otvorene nove prilike za izvođače.

U 2025. godini We Move Music Croatia primljen je i u European Talent Exchange Program (ETEP), jednu od najvažnijih europskih platformi za poticanje međunarodne mobilnosti izvođača. Sudjelovanje u ETEP-u omogućava sustavno praćenje i jačanje međunarodne prisutnosti novih glazbenih talenata, a prvi službeni sastanak u tom okviru održan je na ovogodišnjem Reeperbahnu. Paralelno s time, nastavljen je i aktivan rad unutar mreže EMEE, uključujući sudjelovanje na EMEE Spring Forumu u Sopotu u Poljskoj.
Značajan dio aktivnosti bio je usmjeren i na konkretne oblike podrške izvozu hrvatske glazbe. Tijekom godine financirano je devet turneja hrvatskih izvođača, među kojima su Čudnoređe, DDR, From Another Mother, How Yes No, Neon Lies, Parnepar, Šumski i Undercode, kao i niz nastupa na međunarodnim showcase festivalima. Uz to, donesena je odluka o sufinanciranju dvaju zahtjevnih gostovanja u Južnoj Koreji, za izvođače freekind. i Jelusick, čime je dodatno potvrđena spremnost Ureda da reagira na specifične izazove međunarodnog tržišta.
Razvoj novih generacija profesionalaca bio je u fokusu kroz TuneUp projekt, edukativno-iskustveni program koji se provodio u sklopu europske inicijative LiveMX. Kroz TuneUp je 25 volontera poslano na 10 različitih showcase festivala, gdje su stekli praktično iskustvo rada u međunarodnom glazbenom okruženju, izgradili profesionalne mreže i stekli dublje razumijevanje funkcioniranja europske glazbene industrije.

Inicijativa New Faces nastavila je djelovati kao platforma za otkrivanje i osnaživanje mladih glazbenih profesionalaca do 30 godina. U 2025. godini odabrano je deset sudionika iz različitih područja glazbene industrije, a program je realiziran u suradnji s festivalima i konferencijama MENT Ljubljana, KONTAKT, SHIP i PIN Music Conference. Hrvatski predstavnici, Tena Kovačić i Marin Zelić, kroz program su ostvarili brojne međunarodne kontakte i prilike za daljnji profesionalni razvoj.
Važan segment djelovanja činila je i druga sezona projekta AJMO!, koji zajednički provode Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske i We Move Music Croatia. Nezavisna komisija odabrala je 15 organizatora iz cijele zemlje koji su dobili po 10.000 eura sufinanciranja za koncertne programe koji se realiziraju od listopada 2025. do ožujka 2026. godine. Broj prijava organizatora i izvođača ponovno je porastao u odnosu na prvu sezonu, što jasno pokazuje potrebu i interes scene za ovakvim modelima podrške.
Uz sve navedeno, tijekom godine pruženo je više od 60 besplatnih pravnih savjetovanja izvođačima, producentima i drugim glazbenim profesionalcima, s fokusom na autorska prava, ugovorne odnose, međunarodne licence i sync ugovore. Time je dodatno ojačana profesionalna infrastruktura sektora, često zanemarena, ali presudna za održiv razvoj.
Sve aktivnosti zajedno čine 2025. godinu jednom od najkonzistentnijih i najambicioznijih u dosadašnjem radu We Move Music Croatia. Riječ je o godini u kojoj se jasno vidi pomak s povremenih iskoraka prema sustavnom i dugoročnom pozicioniranju hrvatske glazbene scene u europskom i globalnom kontekstu, bez velikih riječi, ali s vrlo konkretnim rezultatima.



