Nakon niza sličnih slučajeva, sumnjivi kapital i povezanost s Izraelom izazvali su kontroverze i na festivalu elektroničke glazbe Sónar u Barceloni. Festival, koji je prošlog vikenda ponudio više od 200 projekata i nastupa, našao se pod lupom javnosti zbog vlasničke strukture povezane s tvrtkom KKR.
KKR, investicijski fond s navodnim vezama s izraelskom vladom, kupio je Superstruct Entertainment u listopadu 2024., tvrtku koja je vlasnik Sónara od 2018. Taj je potez izazvao ogorčenje, i otkazivanje nastupa 30-ak umjetnika i zahtjeva za povrat novca od strane mnogih posjetitelja. Među onima koji su otkazali je venezuelanska eksperimentalna glazbenica Arca, francuski elektronički producent Rone te EYRA, Oma Totem i drugi. Više od 70 međunarodnih umjetnika potpisalo je otvoreno pismo festivalu u kojem izražavaju svoje protivljenje bilo kakvoj povezanosti između kulturnog sektora i subjekata “suučesnika u ratnim zločinima”.

Organizatori Sónara javno su se ogradili od financijskih aktivnosti KKR-a, navodeći da je akvizicija bila “isključivo financijska transakcija u kojoj nismo imali nikakvu uključenost, riječ niti glas”. Snažno su izjavili da osuđuju genocid nad palestinskim narodom i da je njihov stav jasan i nedvosmislen, tvrdeći da niti jedan euro od dobiti festivala neće ići KKR-u, već će se u cijelosti reinvestirati u buduća izdanja Sónara.

Unatoč nastojanjima festivala da razjasni svoj stav, na ulazu su se vidjeli natpisi “Glazba, inovacije i genocid” te “za kulturu slobodnu od genocida, okupacije i šutnje”. Nezadovoljnici su isticali da “glazba ne može biti glasnija od genocida” i da “dolazak na festival znači sudjelovanje u strukturi koja promiče okupaciju i sustavno nasilje nad Palestinom”. Gradonačelnik Barcelone Jaume Collboni i katalonska vlada također su izrazili razumijevanje i podršku stajalištu umjetnika, pri čemu je Collboni izjavio da se društvo mora izraziti “kroz alate koje ima”.
Inače, festivalski program uključio je majstore plesnog podija kao što su Four Tet, Honey Dijon, Helena Hauff, Dixon, Barry Can’t Swim i Jayda G. Uz glazbeni festival održava se i Sónar+D, paralelni događaj usmjeren na tehnologiju, kreativnost i budućnost kreativnih industrija. Njegov program je strukturiran oko tema AI + Kreativnost, Zamišljanje budućnosti kreativnih industrija i Svjetovi koji dolaze, s predavanjima, konferencijama, instalacijama i izložbama. Prošle godine, Sónar+D je dobio značajne subvencije od katalonske vlade, gradskog vijeća Barcelone i EU-a, iako se one ne odnose na sam glazbeni festival.

Slične su reakcije bile i u slučaju Boiler Rooma i londonskog Fields Day festivala koje je KKR također preuzeo kroz Superstruct. Time se sve više produbljuje pitanje kamo ide scena na koju je bacio oko krupni kapital.



